Tuesday, February 9, 2016

416 Ignore Je Kawan-kawan Negatif

Tuesday, February 9, 2016
Hi,



Selamat pagi. Taip pagi2 tapi selalunye boleh post petang sebab banyak keje. Hihihihi. Aku setiap pagi rasa nak positif je. Of course, semua orang pun rasa macam tu. Sape yang nak bad day kannnnn. Tapi bila pagi2 nak rasa positif, ada je yang membuatkan hari kita bad. Contohnye, aura negative dari kawan2. Sebab kita hari2 jumpa kawan. Tapi kawan2 aku yang jumpa hari2 semua baik2. Sayang korang. Hehehe.




Hari tu ada gossip Neelofar remove ramai peminat dan rakan artis dengan alasan dia cakap, orang2 ni menunjuk2 dan bermegah2. Dia tak suka. Dia cakap, orang2 macam ni memberikan aura negative dalam hidup dia. Dia takpela nak remove orang ke apa ke, sebab dia peminat berjuta dan kawan ramai. Kalau aku remove orang dalam Intagram pastu aku nak kawan dengan sapa. Hahaha. Kawan aku tak berapa ramai. Itu2 je orang nye pun. Tapi diorang semua orang baik.




Jadi kalau ada kawan yang beri aura negative ni, aku lebih kepada ignore je. Wat tak tau. Biarkan berlalu bagaikan angin. Tak payah nak hurt2 sangat. Gitteww. Hehehe. Kita rasa sakit hati, tapi nak luah malas nak bergaduh or tak bertegur sapa. So, kita kuatkan hati think positif je. Walaupun makan dalam, nak wat camner, esok lusa dia akan ulang perkara sama jugak sebab memang dah perangai kan. Biarkan je. Senyum tak perlu kata apa2. =)




Kita tak tau apa yang orang lain bercerita pasal kita pulak. Mungkin diorang sakit hati dengan kita jugak. Kot2 bergurau kasar ke, cakap terlepas ke. Mana la tau. Kita dah cuba sebaik mungkin kan. Tak dapat nak puaskan semua orang. Just be yourself. Ada kat FB quotes, 'sejak aku mengamalkan sikap pergi mampus, peratus kebahagiaan aku meningkat 200%'. Love this quotes. Kikikikiki




Kadang2 aku rasa bersalah juga, termengumpat kawan. Tapi lepas tu, aku rasa kenapa la aku mengumpat dia. Hahaha. Ntah2 diorang pun mengumpat aku kt belakang. Aku tak suka orang cakap2 belakang pasal aku. Kalau aku tak suka, orang lain pun mesti tak suka. Hahahaha. So kita jangan mengumpat orang. Kikikikiki.










Yeay entry siap awal, boleh post sekarang. Hehehe



ok bye!
eimanhikmah

6 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Hihi..
Tergelak plak Kak Mirror baca fb quote tu. Memang byk benarnya. Setuju sgt.

Farrah MF said...

Setuju ngan eiman dalam hal ni. Akak pun jenis ignore je. Tak suka baca, pejam mata. Tak yah nak emo2. Sebab mungkin ada kata-kata dan tindakan dr pihak kita yang orang loathe gak.

Nway, comel je 'go away bad people!' dekat profile tu :)

miss eimanhikmah said...

Miss Mirror a.k.a Sam : betul quotes tu..

miss eimanhikmah said...

Farrah MF : kite mmg tak layan orang yang bad2 ni.bg pengaruh jht...tak suka hehehe

aRz MoHa said...

Betul jauhi mereka yang sentiasa berfikiran negatif

Husna Rahman said...

sebarkan aura positif dah la..hehe..ignore je any kind negative matters..tak berbaloi pun lagi mudarat ada la