Tuesday, December 29, 2015

401 : Bandung Holiday Day 2

Tuesday, December 29, 2015
Hi,



Masuk hari kedua kt Bandung. Hari ni nak melawat Kawah Putih. Driver kitorang awal2 dah bagitau yang Tangkuban Parahu tu mahal sangat. Dalam RM100 sorang. Tak mampu nakkkk. Hahahaha. Tapi sebelum tu kitorang pagi2 dah terjah kilang kain sulam. Haaaa kt sini lagi banyak pilihan kain sulam. Mak dangan akak aku dah rambang mata dah. Aku tukang pilih mana yang cantik je. Hahahahaha. Last2 kt sini aku beli t-shirt je. Sebab orang kedai tu tunjuk t-shirt cantik. Terus sambar  2 helai. Tu je la yang aku shopping. Mak dengan akak aku dh borong kain sulam berhelai2 dah. Huhuhuhu




Lepas dah borong kain2 ni. Maka bermula journey to Kawah Putih. Kat Bandung ni rare tau. Nama je tempat perlancongan tapi jalan2 kat sini mencabar oi. Belok sana. Belok sini. Naik pening kepala aku. Sampai tertidow dalam van pastu tetiba sampai. Tetiba sampai konon, perjalanan tu 2 jam lebih gak la. Tiket masuk sini RP65000 je. Dalam RM30 je sorang. Ok la dari naik Tangkuban Perahu sebab katanya Tangkuban Perahu tu dah diswastakan. Tu yang mahal. Aku oooo je laaa sebab dulu2 mak aku pernah pergi sana pastu mak aku ada belikan t-shirt Tangkuban Perahu warna merah tulisan kelabu. Ehhhh ingat lagi benda dah 20tahun lepas. Kikikikiki.


ko tengok betapa banyak nye kain2 kt sni. aku tukang amik utk mak aku je. aku tunjuk2 je. hahahaha

masa ni dah sampai kaki gunung sebelum naik kawah putih. kat bawah ni ada jual2 strawberry. tapi takyah heran la, sama cam cameron highland je.

ni dah naik trak. naik trak ni mencabar gak. jalan belok2. makin tinggi makin sejukkkkkkk. besttttt

yeay dah sampai atas. masa naik trak tu, akak sebelah aku siap dengan mafela, sarung tangan, topi, jaket bagai. aku risau gak kalau sejuk sangat2. rupanya sejuk yang so so je. takde la menggigil sangat pun. setakat pakai t-shirt je xde masalah pun.

bermula laaa aksi selfie tak selfie kt sini. bau belerang yang kuat tak menghalang nak bergambar sakan. beratus gambar kt sini je. Hahaha. tapi bau belerang tu wangi la.. hahahahahaha

ucu with adik pah


haaaa ni gambar dari fotographer. dia datang nak amik kan gambar kitorang. 6 keping untuk RP100000. boleh laaaa. best jugakkk bila ada orang amik kan gambar.

ni kt pangkin atas. baru nampak view kawah putih. cantikkkk ngattttt. 



ni makan masa odw balik dari Kawah Putih. selesa kedai makan. makanan pun sedap. tapi macam biasa. mahallllll. time ni makan kena RP350000. 

tak amik banyak pun lauk tapi kena cas mahal. tapi habis jugak. eh mestilah kena habiskan kalau dah mahal. Hahahaha

perjalanan dari kawah putih nak balik semula amik masa 2 jam lebih. masa ni memang tak larat dah nak jalan mana2 dah. cakap dengan nak makan depan hotel je. ape lagi pekena bakso laaa. sedapppppp. 


Tamat holiday untuk hari kedua. Balik bilik, mandi, solat pastu tidowwwww.

ok bye!
eimanhikmah

2 comments:

Nurzakiah Hanum said...

syoknya

miss eimanhikmah said...

Nurzakiah Hanum : tp kitorang tak pergi tangkuban parahu