Monday, October 26, 2015

392 Dilema Nak Renew Roadtax

Monday, October 26, 2015
Hi,



Hari ni liat betul nak bangun tidow. Gerak pergi kerja lambat sikit pastu haaaa ape lagikkkk jem melekat laa weh. Nasib baik ada kawan dah punch card awal2. Hahahaha. Dasar mengelat. Terpaksa wehhh. Sebab semalam weekend aku gerak dari rumah kul 8.35pagi, kul 8.55pagi aku sampai dah. Hahaha. Sempat la aku nak punch card kan.



Aku sekarang  tengah fening fening nak renew roadtax. Sama ada nak renew dari insuran asal Takaful Ikhlas or buat kat MYEG je. Aku bab2 ni lemau sikit. Ada insuran  NCD la windscreen la ada second driver la. Tak faham oiii. Hahahaha. Haaaa tu la selama pakai kereta ni aku lebih suka mintak tolong orang jeeee. Sama ada cik abang or akak aku. Padan muka aku. Hohohoho. Nampak gayanya tahun ni memang mintak tolong orang lagi la. Adui bila nak pergi belajar survivor ni. Matilanakkkkkk.



Survey2 harga yang sesuai. Kalau murah tapi berbaloi. Hari tu ada teman akak aku nak wat renew roadtax kt Tokyo Marine Insurans. Tapi apa ntah Tokyo Marine ni banyak cekadak sangat, last2 akak aku refer balik dengan Ambank pastu continue je insuran dari Ambank. Walaupun harga Tokyo Marine Insuran lagi murah tapi leceh la pulak.



So sekarang aku tengah berkira2 untuk pilih yang mana yang sesuai. Aku sms company Takaful Ikhlas tapi tak reply2 pulak. Aduhai. Orang nak beli service oiiii. Reply la cepattttt. Fening ni. Kalau boleh memang nak murah je. Hahahaha. Kot Myeg lagi murah, aku pergi Myeg je.



Nanti balik baru nak cari surat kereta yang tulis no chasis dengan no engine. Hahaha. Ye la kan benda setahun sekali buat, ntah kat mana ko campak surat2 tu. Matikkkkkk. Aku rasa ada tu, ada dalam almari. Celah2 kertas berlipat2. Hohohooho.







Roadtax oh roadtax. Dilema betul.


ok bye!
eimanhikmah

No comments: