Tuesday, July 7, 2015

349 Malam Lailatulqadar

Tuesday, July 7, 2015
Assalamualaikum..


Walaupun kerja banyak tapi aku nak update blog jugak. Huhuhu. Cari masa jugak untuk update blog. Kot la jadi kenangan untuk anak2. Gittewwwww. Hahaha. Tadi tengah2 wat kerja, member cakap pasal malam lailatulqadar. Ha a la malam lailatuqadar untuk 10malam terakhir Ramadan ni. Aku seboleh2 nya nak jumpa la malam lailaltulqadar ni. InsyaAllah.


Hari bermatahari tapi tidak terasa bahangnya, malam tanpa bintang tiada sinaarnya. Itulah perumpamaan untuk tanda-tanda malam lailatulqadar ni. Nanti balik kerja, aku nak tengok malam ni ada bintang ke tak. Tazabarrrrr rasanya. Alhamdulillah dapat menempuh puasa ke 20 hari ni walaupun ada hari yang tak puasa sebab cotiiiii. Hahahaha.




Malam tadi meround la jugak uptown, tapi aku tengok tudung2 takde yang cantik2 pun. Huk aloohhhh tak beli tudung baru lagi. Hikhikhik. Ye la kan, tudung raya merangkap tudung kerja gak nanti. Kasut raya merangkap kasut kerja. Aku plan nak beli sandal je, boleh pakai wat pergi terus. Senang.


Ohhhh malam tadi aku wasap seorang peniaga ni. Aku beli kasut boot. Aku cakap nak size 40 or size 8. Memang selama ni aku pakai size ni. Kalau pergi kedai kasut, cakap nak size 8 or 40 memang confirm muat. Dia pun yakinkan aku yang size 40 memang confirm muat. Aku pun terus transfer duit dan berapa hari lepas tu sampai. Pastu try2 tak muat pulak. Macam size 6 je sebab anak buah aku pakai muat je. Sah2 size 6 ni. Aku pun wasap la peniaga ni bagitau yang aku tak muat kasut tu. Dan din don, bila aku cakap tak muat, dia nak cakap kasut dia small cutting. Aku takde lah maki dia, aku cakap yang cara dia jual tu salah, tak explain betul2. Pastu dia cakap aku serang dia. Hellooooo kalau serang tu aku dah guna bahasa kasar dah. Ni aku guna bahasa elok je. Pastu ko nak sentap. Dia suh aku pulang balik kasut tu pastu dia bank in balik duit aku. Memang aku nak macam tu pun. Padan muka dia. Block terus dari instagram nanti. Menyusahkan orang je. Huhuhu. Eh panjang pulak membebel. Hikhikhik.


Ok lah nak sambung buat kerja ni. Lalalalala.


Ok bye!
eimanhikmah