Monday, July 6, 2015

348 Puasa ke-19

Monday, July 6, 2015
Assalamualaikum..


Lama hoi tak update blog. Hari ni masuk2 keje, terus blur sebab keje tak reti buat. Asyik la tanya orang. Kalau dulu2, aku wat keje pap2 settle terus. Kalau betul2 tak confident, baru tanya orang. Semalam cuti weekend, aku balik kampong. Buka puasa satu family. Ramai2 baru syok. Tapi ruginye tak amik gambar. Adududududui.


Mak aku masak kari kepala ikan siakap masak kari, sayur labu lemak, ikan kembong percik Kelantan, bubur pulut hitam, pastu tapau lagi kt bazar murtabak, roti jala, kuih ketayap pastu air katira dengan air durian belanda original. Haaaa banyak giler. Sekali hadap je bila dah ramai2. Settle lepas buka licin terus. Tapi lupa nak amik gambar. Rugi sangat laaaaaa.


Takpe la, lain kali je la. Bila aku tgk balik jadual keje aku, aku tgl sehari je cuti sebelum cuti raya. Cuti sehari tu la macam2 aku nak buat. Alamak aihhh. Order kerepek aku tak settle lagi. Matilanakkkk. Takpe2, slow mesti boleh settle punya lah. Nanti kang nak amik kuih raya yang aku order pulak kt Cheras. Order lagi jejauh kan, pastu ternganga nak pergi amik jauh bebenor. Huhuhu.


Alhamdulillah, dah puasa ke 19. Sekejap je dah masuk 10malam terakhir bulan Ramadan. Tazabar nak raya pulak. Tapi sekarang berkira2 nak shopping raya kan, semua gst, semua tol, semua petrol. Bersyukur lah Malaysia masih aman. Eh tetibe. Hahaha.





Ok bye!
eimanhikmah




note saje2 aku : Kalau ikutkan aku tak suka update entry carca-marba camni. Tapi takpelah, sekali sekala. Hikhikhik

No comments: