Tuesday, June 23, 2015

338 Bukan rezeki awak

Tuesday, June 23, 2015
Assalamualaikum..


Hari ni dah masuk puasa ke-6. Esok dah seminggu. Yeay lagi 3 minggu nak raya. Bukan tak suka Ramadhan, cuma seronok nak meraikan hari raya dengan family nanti. Hehehe. Aku puasa kali ni simple2 je. Setakat ni, aku tak pernah lagi pergi bazar Ramadhan. Padahal dekat je dengan rumah. Memang dah niat taknak pergi. Sebab aku dengan akak aku memang nak masak je untuk sahur dan buka.  Tapi tak tau la kan, kot2 teringin nak makan kuih2 or lauk2 yang rare, kat bazar ramadhan lah boleh jumpa. Hehehe.


Aku dengar2 kat bazar ramadhan pun sekarang mahal. Betul ek. Sian pembeli kan, penjual jual mahal, kite ni takde masa nak masak, rushing ke kenalah jugak beli. Beli2 pastu tak sedap pulak. Selalu nye penjual ni, kalau nak jual petang,pagi2 lepas sahur dah start masak. Pastu bawak pergi bazar, mana ada dah nak panas2 kan dah. Yang tu jugak diorang jual. Sabar je lah.


Semalam kat fb, aku nampak ni. Sian nyeeeeeee penjual ni. Kalau macam ni aku kesian gilerrrr. Memang bukan rezeki penjual tu. Ni mesti sebab meja dia tak kuat nak tampung air2 berat atas meja tu. Mesti banjir kat bazar tu. Huhuhua. Sabar la abang yek, bukan rezeki awak semalam.







Hari ni kerja shift kul 11-8malam tapi 7.30petang aku dah chow balik dah. Buka dalam kereta apa yang ada, sampai rumah baru makan. Sedapnya kuih cara berlauk. Hahahaha. 


Ok bye!
eimanhikmah

2 comments:

Nurzakiah Hanum said...

ya allah

Ezy Loy said...

sedih giler tgok gmbr tu.. emm..
kesian dorg.. dh bukan rezeki dorg kan..