Sunday, October 16, 2011

172 Aktiviti hari minggu!

Sunday, October 16, 2011
Assalamualaikum semua!


Dah makan malam belum?

Saya rasa macam nk makan tapi macam taknak makan lagi. Cam kenyang la pulak melantak keledek goreng petang tadi.

Hari ini hari minggu. Takde aktiviti shopping2 kt Jusco or tengok wayang pun. Jadi memang takde ape2 nak wat sangat pun. Taknak buat entry yang sentap2, takut ada yang sentap terlebih. Hahaha.


Hari ini aktiviti berkebun. Bakar mana rumput yang kering tu. Syok giler sampai buat 3 unggun api. Amik kayu reput ayah kt stor belakang rumah, terus marak api. Terdengar2 orang cam batuk2. Apek sebelah rumah kot, hahaha. Sampai batuk2 kena asap bakar rumput. Sian dia! hahaha


Siap amik kelapa kering jadikan arang. Tu namanya takde kerja. Last2 tengok memang jadi arang. Hehehe. Cam budak kecik! Ahhhhhhh ada aku kisah! Bukan ada sape2 tengok pun. Hehe


Masuk rumah nak dekat maghrib tadi. Bunyi2 guruh. Last hujan. Alamakkkkkkkkkk mati la api2 n bara2 kt luar tu. Basah balik kayu2 tu. Memang tak dapat nak membakar lagi la esok. "Mak, esok kita takleh nak kuar rumah la,tanah basah"..Hehe


Nampak cam main2 tapi seronok tau!

minum air teh dalam teko kecik...vintage siotttt...hehe

ubi goreng n keledek goreng. ohsemmmmmmmmmm!

kebun sekangkang kera kami! hehehe...

ni kebun jiran sebelah rumah. tengok pisang tengah bertanduk. macam nk mintak jek walaupun setanduk! hahahaha



mak kata kelakar jek kebun ada dua batang kunyit nak tunjuk kt orang. Saya ada kisah??? Lantak la. Saya tak menyusahkan orang suh bersihkan kebun.Huhuhu


Ok la sampai sini saja nak bebel2.



tata!



as-salam~~

2 comments:

naziyatul fatihah said...

kuat peluh?lepas ni leh kuruh la ko :)

jelessss...hahaha

miss shizakiena said...

ha a ye la tu...melantak je lebih...kuikuikui