Sunday, August 14, 2011

151 Lauk recycle? Apa salahnya!

Sunday, August 14, 2011
Assalamualaikum semua!!!



dah siap masak ke belum? dah hidang atas meja ke belum?



saya dah siap semua. Actually dah siap semua tu daru kul 6 lagi. Masak express betul! Tengok la siapa yang masak, mesti la mak saya. Hehe

Nak harapkan saya masak belum tentu sekarang ni dah siap masak. Haha

Kat rumah ni hari2 masak. Tak suka nak beli2 lauk kt bazaar. Pergi bazaar pun tak. Haha

Hari ini saya nak cakap pasal satu topik iaitu lauk recycle. Ada orang ok dengan lauk recycle. Ada yang tak ok. Kalau lauk semalam jangan harap la nak makan lagi untuk hari ini. Ntah2 lepas buka semalam, tengok lauk tak habis terus masuk tong sampah. Padahal lauk tu elok lagi. Ada jugak yang buang lepas sahur pagi tadi. Yelah kalau dah semua puasa dalam rumah tu and takde siapa yang nak makan, terus dibuangnya lauk tu. Korang nak tau tak itu namanya MEMBAZIR!!

Kalau saya ok je nak makan lauk recycle tu kalau masih elok. Walaupun dimasak untuk berbuka semalam. Apa salahnya makan lagi untuk berbuka hari ni pulak. Tu dapat ELAK MEMBAZIR. MEMBAZIR TU AMALAN SYAITAN TAU.



Mak saya yang ajar. Jangan membazir. Kalau elok lagi kenapa di buang pulak kan.






Lauk berbuka saya dah siap hidang. Nak tengok tak? Lauk paling marvellous which is i like it very much! Hehe. Tengah lapar ape pun sedap. Hikhikhik






untuk gambar atas tu ada dalam plastik tu kuih ayah saya beli tadi. Kuih lopes and pulut panggang. Air pun air masak sudah. Tapi jap lagi nak wat air teh o suam.

Lauk berbuka semalam pun ada. Tau tak lauk ape. Lauk ayam masak korma tu la. My favourite tu! Hehe

Ada lauk singgang. Ada ikan susu bakar. Ada sayur goreng. Alhamdulillah.







ok lah. Mak suh buat air teh o suam jap. Jap lagi nak berbuka dah. 




Selamat berbuka semua!!






Ingat tau jangan membazir!




as-salam~~

10 comments:

matahari said...

wah byaknya makanan ..hehhe betul2 membazir itu amaln syaitan...
http://matahari-akunaziera.blogspot.com/2011/08/shawl-pattern-barustock-baru-smpai.html
lawat semula...inner yang i ckpkan tu..

アヌムちゃん said...

tak suka jugak amalan membazir tu..tak elok.rugi makanan..amboih sedapnyaa ada ikan bakar..nyum2..

eimanhikmah said...

matahari = saya mmg cari inner neck....nti sy review kt blog awak ok...

eimanhikmah said...

FMTY = hehehe...msti la sedap...tgl lg seketoi buat makan sahur nti....=)

siti kektus said...

lauk recycle tu biasa dah. hihi :)

Izatie said...

It looks soooooooooo yummy :D

eimanhikmah said...

izatie = mmg yummmmmmmmmmmmmmy pun..hehe

sha my heart said...

wah, sedap tu.. Yummy!

ikan susu bakar? apakah? nama ikan tu ikan susu ke apa?

eimanhikmah said...

sha my heart = ha a nama ikan tu ikan susu...sy br tau..ayah bgtau...=)

eimanhikmah said...

siti kektus = tu la kita jgn membazir kan....=)