Friday, August 12, 2011

149 first time makan petai wow!

Friday, August 12, 2011
Assalamualaikum semua!

lama giler tak update blog..isk isk isk..Sian blog ni nanges sebab tak makan entry. Hehe. Sebenarnya hari2 ada cerita nak story tapi tak berkesempatan nak update kt blog ni. Bajet ada jek orang nak baca konon hari2. Haha

Biasa la kt rumah ni tak ramai sangat. Jadi mak masak pun simple mimple giler la. Saya ok je kalau mak masak simple2 pun. Lagi sedap! Hehehe

Hari ini menu salah satunya ialah ikan bilis goreng petai. Peh! Marvelous! 

Tapi tapi tapi ada petai la pulak. Selalu mak buat ikan bilis goreng bawang jek. Tapi hari ni goreng dengan petai. Walaweehhhh. Mana pernah makan petai. Tapi hari ni dalam sejarah saya makan petai. Hikhikhik..

Not so bad. Siap tambah2 lagi lauk ikan bilis goreng petai tu dalam pinggan. Hehe. Mak cakap belajar2 la makan petai. Bagus untuk kesihatan. Betul jugak kan. 

kire cmni la ikan bilis goreng petai mak saya buat. Gambar amik dari google.hehe


Saya jarang makan ulam2 yang berbau cam petai tu. Never! Before this la. Hehe. Jering dan tempoyak lagi la tak pernah sentuh langsung. Takut nak makan. Walaupun jenis kuat makan tapi jering ke tempoyak ke memang tak pernah makan. Hehe

Percubaan yang bagus gak kan. Hehehe. Lepas ni nak belajar makan budu pulak. Walaupun saya anak orang Kelantan yang menetap di Johor tapi saya tak pernah makan budu. Cuit2 pernah la tapi nak makan secara rutin tu tak pernah. Maybe pasni boleh la makan hari2. Hehe





Jadi tadi apa korang makan masa berbuka? Sedap ke tak?










Tata!

as-salam~~

6 comments:

Shaherah said...

shera tak pernah try lagi petai.. takut.. hahaha..

eimanhikmah said...

shaherah = kite takut jgk...tp try makan..hehe

kaizen said...

mmg terbaik la lagu nih x sabar tggu full version punyer...

eimanhikmah said...

kaizen = ha a...saya pun tunggu gak...menusuk kalbu lagu ni...tak tahu sape yg nynyi...

anismelon said...

tmpoyak...my pebret toh..weee..sedap nye

eimanhikmah said...

anismelon = sy tak dapat lg nk makan tempoyak...takut...hehe