Sunday, July 31, 2011

147 mari kutip buah kelapa untuk stok raya nanti!

Sunday, July 31, 2011
Assalamualaikum semua!!


selamat berpuasa esok!


orang yang mengishtiharkan puasa tu dah tukar orang lain lah! siapa perasan?


saya tak perasan pun sebab saya mandi tadi. Hehe


puasa baru nak start esok tapi semangat raya dah terasa nih!


semalam saya dengan mak ayah dan 2 orang anak buah dah kutip kelapa buat stok untuk raya. Keh keh keh!


korang jangan main2 dengan kelapa..nanti raya tibe2 harga kelapa melambung naik, baik simpan kelapa untuk kegunaan sendiri. takyah beli2 lagi dah. Hehe


tapi elok ke kelapa tu sampai raya?


Ntah lah! Hehehe


Sebenarnya saya pergi jenguk kebun ayah saya yang baru beli semalam.


Sejak beli tak pernah tengok lagi. Jadi ayah saya bawak la saya tengok kebun baru tu.


lepas tu mak nampak kelapa tu,mak suruh kutip la. Rugi kalau tak kutip kan. 




budak 2 ni je yang semangat kutip kelapa..hehe

budak ni posing kt dalam kebun je.


ni lah kebun nye, baru siap bersihkan semak yang semak tu...huhuu






sekarang kelapa ada kt belakang dapur.


tak tahu elok sampai raya ke tak. 


kalau tak elok kena kutip lagi lah! Hehehe










entry mengarut je! lantak lah!




selamat berpuasa sok!




as-salam~~

2 comments:

meaw said...

mak aiiiiiii, ada duri lagi lah.... deghiannnn,dulu suka makan deghian tu,tapi sekarang tetiba jadi allergic.....huhu

eimanhikmah said...

meaw = rugi la takleh makan durian...durian satu nikmat dunia tau...hehehe