Friday, April 29, 2011

89 - jeruk mangga pujaan hati...

Friday, April 29, 2011
Assalamualaikum....

sejuknye pagi jumaat ni...tengok luar hujan rupanya...sampai kan taman permainan bawah rumah tu penuh dengan air...hujan lebat agaknya...tidow nyenyak sangat sampai tak sedar hujan lebat...hehe

sekarang ni nak mandi pun fikir 3 4 kali sebab sejuk sangat!

perut pun dah lapar...

petang ni ada exam lagi...wahai otak tolong jangan jem yer...saya memerlukan bantuan kamu untuk menjawab soalan petang ni....

exam hari ni berkisahkan cara2 nak jaga buah buahan selepas dipetik...cam senang jek bunyinya kan...cam cara membuat jus yang enak yang diletakkan buah buahan segar dalam cawan yang dihiasi dengan bunga2 yang kembang mekar pastu diminum dengan rasa yang sangat enak dan sejuk!! fuhhhh cm tu ke?bukan main lagi mengeprestasikan ape yang masuk exam hari ni....sebenarnya tak sesenang tu la....banyak fakta dan teori kena faham....tu la subjek budak ladang kena belajar sem ni...huhuhu...


insyaAllah boleh jawab! 


ok nak cerita pasal jeruk mangga pujaan hati sebenarnya...hehehe...jeruk tu dah wat 3 hari lepas tapi nak cerita hari ni sebab jeruk lepas 3 hari baru sedap dimakan...hehee


haaaa jeruk mangga tu memang permintaan kawan saya...haha..dia suh saya buat jeruk mangga tu...alaaaa senang jek pun...jap jek nak watnye...ni 2nd time buat..yang 1st dah wat tapi lupa nak makan...ehhhh boleh lupa nak makan ke?betulllll...sebab masa tu saya busy sangat n dia pun tak datang amik dia nye jeruk tu la...akhirnya basi dalam peti sejuk...isk isk isk....

nak tahu cara wat nye?
ok saya tunjuk dalam gambar je la eh...
mari saksi kan...jeng jeng jeng..


mula2 kopek la..takkan nak makan kulit pulak

amik isi dia yang gebu tu..potong kecik2

tuang dengan ais krim soda

rendam dalam ais krim soda dan simpan dalam peti ais





ok tu adalah idea kawan saya tu...hahaha...dia nak sangat makan...saya pun watkan la..kalau ada sape nak cuba...silakan...hehehe...

pastu tau la rasanye cmner kan....hehe

dah cukup 3 hari...petang ni kena hantar jeruk ni kat dia...saya nak suh dia makan sampai habis jeruk mangga tu...haha

ok la lapar la...nak masak

as-salam~~